LEKTURY NA WAKACJE!


Mamy wakacje!  Czas wyjazdów, podróży i wycieczek, aczkolwiek wiadomym jest, że nie zawsze możemy gdzieś z dziećmi wyjechać. Warto mieć wtedy pomysł, jak zorganizować pociechom wolny czas, gdy np. nie mają ochotę na zabawę, bieganie na dworze bo jest brzydka pogoda lub zwyczajnie się nudzą. Może warto zaproponować im wtedy jakąś książkę? A może sami z chęcią przeczytalibyście coś innego niż literatura dziecięca?

 Książka jest dobra na wszystko, można ją zabrać wszędzie, ale świetnie umili również czas w domu. 

 Wpadłam więc na pomysł, aby z racji wakacji stworzyć cykl z propozycjami książek na lato, zarówno dla dzieci, młodzieży, a także dla nas - dorosłych. W tym celu stworzyłam oddzielny album (LEKTURY NA WAKACJE), w którym będę wrzucała książki, które warto zabrać na wakacje lub które możemy przeczytać w czasie ich trwania, będąc w domu. 

 Wy też możecie dodać coś od siebie, wrzucając swoje propozycje w komentarzach pod tym postem. Możecie wpisać tytuły książek, które zachwyciły Was osobiście, lub które spodobały się Waszym pociechom.  Fajnie, jeśli pokrótce wspomniecie o czym jest dana książka. 

Wpisujcie książki takie, które umiliły Wam podróż w aucie, pociągu czy samolocie. Takie, które wniosły w życie Waszej rodziny coś dobrego, które pomogły Wam gdy byliście na życiowym zakręcie oraz takie, przez które śmialiście się do łez. 

 A może są takie, które już towarzyszyły Wam podczas minionych wakacji? Myślę, że na akcji wakacyjnej nie poprzestanę i spróbuję z książkami na jesienne i zimowe wieczory... 

 Zobaczymy, na razie spróbujemy z lekturami na sezon letni :) Po wakacjach stworzę oddzielny wpis, w którym wymienię polecane przez Was książki na wakacje :)

To co, dacie coś od siebie? :) :) :)

Może na początek napiszę Wam moje książki dla dorosłych i dzieci, które uważam za warte przeczytania podczas wakacji :)

Dla dorosłych:

- "Esesman i Żydówka", Justyna Wydra
-"Chustka", Joanna Sałyga
-" Pierwsza na liście" Magdalena Witkiewicz
-"Dziecko z chmur", Justyna Bigos, Beata Mozer
-" Lawendowe pola", Jennider Greene
-"MamoTata", Jeremy Howe
-"Sekretna herbaciarnia", Vanessa Greene
-"Kwiat pustyni", Waris Dirie
-"Zorkownia", Agnieszka Kaluga
-"Życie na pełnej petardzie", ks. Jan Kaczkowski, Piotr Żyłka
-"Opowieść ojca. Przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu", Rupert Isaatson
-"Płaczący chłopiec", Agnieszka Bednarska
-"Numer telefonu", Anna Kucharska
-"Przeżyłem sowieckie łagry. Wspomnienia", Józef Hermanowicz MIC
-"Tajemnice haremów", Jerzy S. Łątka
-"Przyjaciele i rywale", Agnieszka Krawczyk
-"Cappucino z cynamonem", Edyta Świętek
-"Dziewczyny z Syberii", Anna Herbich
- "Dziewczyny z powstania. Prawdziwe historie", Anna Herbich
-"Ty jesteś moje imię", Katarzyna Zyskowska Ignaciak
-"Kwitnący krzew tamaryszku", Wanda Majer-Pietraszak
-"Nie oddam dzieci!", Katarzyna Michalak
-"zachcianek", Katarzyna Michalak
-"Wszystkie kolory nieba", Krystyna Mirek
-"Projekt matka. Niepowieść", Małgorzata Łuowiak
-" Wojenna narzeczona", Alyson Richman
 -"Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń", Nick Vujicic
-"Sześć córek", Małgorzata Szyszko-Kordej
-"Kropla zazdrości, morze miłości", Natalia Sońska
-"Z pamiętnika młodej mężatki", Marta Skiera
-"Obietnica Łucji", "Marzenie Łucji", Dorota Gąsiorowska
-"Lawendowy pokój", Nina George
-"I wtedy to się stało", Linda Green

 
Dla dzieci:

-"Antoś Mrówek i Hania Biedronka", Włodzimierz Malczewski
 -"Nieja i ja", Antonina Kasprzak
 -"Ania z Zielonego Wzórza", L.M. Montgomery
-"Sztuka że szok", Nikalas Catlow, Dawid Sinder
-"Rózia Rewelka, Inżynierka", Andrea Beaty 
- Seria "Tupcio Chrupcio"
- Seria "Miś Remiś"
- "Młody ornitolog", Andrzej G. Kruszewicz
-"Tappi. Poduszka dla Chichotka", Marcin Mortka
-"Wysypisko książek", Katarzyna Grzybek
-"Pięć sprytnych kun", Justyna Bednarek
-" Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek", Justyna Bednarek"
-"Nowe przygody skarpetek. Jeszcze bardziej niesamowite", Justyna Bednarek
-"Przygody aniołków", Ivano Argento
-"Króliczek Piotruś i inne historyjki ", Beatrix Potter
-"Baśnie w Krainie Nudzimisiów", Rafał Klimczak
-"Duszan", Antonina Todorović
-"Trollastyczny przewodnik", DreamWorks, Wyd. Egmont
-"Co się kryje w baśniowej krainie?", (Wyd. Debit)
-"Na wakacjach", Harmut Bieber (Wyd. Debit)


Postaram się systematycznie uzupełniać listę o nowe ciekawe tytuły :)

Komentarze

  1. Mnie ostatnio pozytywnie zaskoczyła Wyspa Alice i Mało. Słodki kociak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam, ale z chęcią dowiem się więcej na temat podanych przez Ciebie tytułów 😊

      Usuń
  2. Swego czasu zaczynałam wakacje od lektury wszystkich komiksów o Asteriksie i wszystkich części Harry'ego Pottera (zazwyczaj po wakacjach wychodziła nowa część albo nowy film, więc przypominałam sobie poprzednie... ach te czasy kiedy nie cały Harry był dostępny!). Wracałam również do "Ani z Zielonego Wzgórza" i książek Musierowicz. W zeszłym roku świetną lekturą na lato był "Sen Sów".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do "Ani" i ja często wracałam w wakacje. Przeczytałsm wszystkie części 😊

      Usuń
  3. U nas niezależnie od pory roku książki są dosłownie wszędzie. Lubię czytać, więc chętnie zaczerpnę inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ciągle odkładam książkę "Minimalizm dla zaawansowanych" Z opisu wydaje się bardzo ciekawa, ale ciągle czasu brak :9

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej z tych książek, jednak wpisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ze swojej strony mogę dorzucić "Siostry" Agnieszki Krawczyk - letnia lektura na pewno :) Teraz czytam "Pod włoskim niebem" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja czytałam "Rój" Laline Paull! Polecam! Klaudia J

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe zestawienie, bardzo szerokie. Wakacje są super, bo można czytać w naturze!

    OdpowiedzUsuń
  9. Tajemnice haremow czytałam na fali seriali tureckich, Ale ciekawa jest🙂

    OdpowiedzUsuń
  10. Znalazłam kilka ciekawych propozycji zarówno dla siebie jak synka.

    OdpowiedzUsuń
  11. kilka z tych książe mam juz przeczytane, ze swojej strony gorąco polecam Czereśnie zawsze musza być dwie, M. Witkiewicz - piękna książka <3

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz